Träningsjournal vecka 28, 2014

Jag är glad att gymmet ordnat luftkonditionering nu när det varit så varmt, tidigare har det varit olidligt varmt i lokalerna. Trots semester har jag hunnit med några dagar på gymmet i början av veckan. Benpasset på måndagen gick bra, knäböj 5×5 137 kg, bättring mot förra veckan. Efter vanliga böj blev det mer fokus på frontböj för att stärka framsida lår, där börjar det också gå framåt. Det är första veckan på länge som jag lyckats öka i bänkpress, fler reps i nästan alla set på samma vikt som förra veckan. Ryggträningen på onsdagen var veckans sista träning på gymmet, jag kände mig ganska trött och sliten men jag gjorde ändå ett skapligt pass. Resten av veckan tillbringade jag i stugan, det blev bara ett litet pass på lördagen, annars har det varit sol, bad och avkoppling.

Veckoschema v.28
Måndag – Underkropp (tyngre, lågrep)
Tisdag – Bröst, Triceps (tyngre, lågrep)
Onsdag – Rygg, Biceps (låg- och högrep)
Lördag – Träning ute, chins, dips, etc.  (lättare, högrep)

Måndag (1 dag från v.28), 65 min, kroppsvikt 71,0 kg
Knäböj (bälte vid 137 kg)
10 x 20 kg | 8 x 50 kg | 5 x 80 kg  | 3 x 100 kg  | 1 x 120 kg | 5 x 137 kg | 5 x 137 kg | 5 x 137 kg | 5 x 137 kg | 5 x 137 kg

Knäböj (paus i bottenläge)
5 x 110 kg | 5 x 110 kg | 5 x 110 kg

Frontböj (med bälte)
5 x 90 kg | 5 x 90 kg | 5 x 90 kg

Mage sidolyft med hantel
12 x 40 kg | 12 x 40 kg

Stående vadpress
12 x 95 kg | 12 x 95 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: