Träningsjournal vecka 27, 2014

I måndags provade jag 5×5 i knäböj med 136 kg på stången och det gick vägen, trots seglivade höftproblem är det roligt att det på sikt går framåt. Just upplägget 5×5 (med samma vikt i alla set) har jag inte kört på länge, det var senast vid jul då jag lyckades med 135 kg.
Bänkpressen går fortfarande trögt och jag tappar repetitioner på samma vikter jag tränat med tidigare, jag hoppas att det inte dröjer länge innan det vänder åt det bättre igen.
Under marklyftet på onsdagen fokuserade jag på bra hållning och teknik, jag måste ta mer tid till att stretcha och få bättre rörlighet i höfter och svank. Stretching är förbaskat tråkigt men ack så viktigt, jag måste se till att få bättre rutiner för det.

Veckoschema v.27
Måndag – Helkropp, Basövningar (tyngre, lågrep)
Tisdag – Bröst, Triceps (tyngre, lågrep)
Onsdag – Rygg, Biceps (låg- och högrep)
Fredag – Bröst, Ben (lättare, högrep)
Lördag – Träning ute, chins, dips, etc.  (lättare, högrep)

Måndag (1 dag från v.27), 65 min, kroppsvikt 71,4 kg
Knäböj (bälte vid 136 kg)
10 x 20 kg | 8 x 50 kg | 5 x 80 kg  | 3 x 100 kg  | 1 x 120 kg | 5 x 136 kg | 5 x 136 kg | 5 x 136 kg | 5 x 136 kg | 5 x 136 kg

Bänkpress
10 x 20 kg | 3 x 60 kg | 1 x 80 kg | 4 x 90 kg | 4 x 85 kg | 4 x 80 kg | 4 x 75 kg | 4 x 70 kg

Marklyft (strikta lyfta)
5 x 50 kg | 5 x 80 kg  | 5 x 110 kg  | 5 x 110 kg

Militärpress
5 x 52,5 kg | 5 x 52,5 kg | 5 x 52,5 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: