Träningsjournal vecka 17, 2014

Jag fick börja denna vecka med ett riktigt bra benpass, en omvänd pyramid i knäböj med start på 5 x 145 kg med 2,5 kg sänkning varje set. Sedan fortsatt jag med olika varianter av böj ex. djupa böj och böj med paus i bottenläge. Det var ett riktigt roligt träningspass med mycket folk och bra pepp i gymmet. Tisdagen gick också bra med ökning i bänkpress, dock känner jag att rumpanvill lätta lite från bänken i de sista repetitionerna och det får jag se till att sluta med. Militärpress har stått stilla i ett tag på grund av axelbekymmer men jag försöker ändå köra några set för att hålla igång. Ryggträningen på onsdagen gick bra, jag fokuserade mycket på hållningen i marklyftet och det såg bra ut. Hela ryggpasset var mer fokuserat på striktare form då jag känt att jag slarvat med det.

Mer av den veckan blev det inte då en förkylning bröt ut. Det är så tråkigt att ständigt bli förkyld varje gång träningen går framåt. Kanske blir påfrestningen på kroppen för stor som i sin tur försämrar immunförsvaret. Som vanligt brukar det bli 1-2 veckor innan jag kan ta i för fullt igen.

Veckoschema v.17
Måndag – Ben (tyngre, lågrep)
Tisdag – Bröst, Axlar, Triceps (tyngre, lågrep)
Onsdag – Rygg, Biceps (låg- och högrep)
Lördag – Lätt helkroppspass (förkyld)

Måndag (1 dag från v.17), 70 min, kroppsvikt 76,5 kg
Knäböj (bälte från 120 kg)
10 x 20 kg | 8 x 50 kg | 5 x 80 kg  | 3 x 100 kg  | 1 x 120 kg  | 5 x 145 kg  | 5 x 142,5 kg  | 5 x 140 kg  | 5 x 137,5 kg  | 5 x 135 kg

Knäböj (paus i bottenläge)
3 x 110 kg | 3 x 110 kg | 3 x 110 kg

Knäböj (så djupa det bara går)
8 x 67,5 kg | 8 x 67,5 kg

Ryckböj
5 x 30 kg | 5 x 40 kg | 8 x 50 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: