Träningsjournal vecka 12, 2014

Jag har inte lyckats återhämta mig tillräckligt inför denna veckas träning. Jag har varit trött, sliten och haft ont i höger arm och axel. Jag har tränat kortare och lugnare pass, orken har inte riktigt funnits där. I slutet av veckan passade jag på att testa mina maxlyft i knäböj, marklyft och bänkpress, kanske inte bästa tillfället men det gick ändå skapligt.

Knäböj: 155 kg
Marklyft: 155 kg
Bänkpress: 105 kg

Det är första gången jag provat ett riktigt maxlyft i knäböj. Alla tre lyften blev personbästa men jag tror ändå att jag var i lika bra form i slutet december. Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp träningen för att orka, det räcker kanske med att köra några lugnare pass emellanåt och inte ta ut sig så hårt varje gång.

Veckoschema v.12
Måndag – Underkropp (tyngre, lågrep)
Tisdag – Bröst (tyngre, lågrep)
Onsdag – Rygg (lättare, högrep)
Torsdag – Knäböj (maxlyft)
Fredag – Bänkpress och Marklyft (maxlyft)

Torsdag (1 dag från v.12), 60 min, kroppsvikt 75 kg
Knäböj
10 x 20 kg | 10 x 20 kg | 4 x 50 kg | 4 x 50 kg | 3 x 80 kg | 3 x 80 kg | 1 x 100 kg | 1 x 100 kg | 1 x 115 kg | 1 x 130 kg | 1 x 140 kg | Fail x 155 kg | 1 x 150 kg | 1 x 155 kg | 2 x 140 kg | 2 x 130 kg | 2 x 115 kg

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: