Träningsjournal vecka 51, 2013

Bra måndag med knäböj och bänkpress, men sämre i marklyft. Klarade 5×5 135 kg i knäböj, riktigt kämpigt. I bänkpress tog jag personbästa med ett lyft på 100 kg. Senast jag testade detta var i våras, denna gång gick det vägen och jag tror jag kan klämma upp 5 kg till om det vill sig väl. Ryggen är inte helt hundra så jag har tagit det lugnare med marklyft, risken är att det blir värre om jag fortsätter. Jag har känt mig rätt hängig och trött denna vecka och det började redan förra fredagen. Kanske har det blivit för mycket träning och för lite vila, eller så är det något annat konstigt i kroppen. Torsdagens bänkpress gick fruktansvärt dåligt om jag jämför med förra torsdagen, ingen kraft alls. Jag tror lite julledighet från träningen är på sin plats för att återhämta krafterna.


Veckoschema v.51

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 75 min, kroppsvikt 72,7 kg

Knäböj (bälte över 130 kg)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 100 kg | 1 x 120 kg  | 5 x 135 kg | 5 x 135 kg | 5 x 135 kg  | 5 x 135 kg | 5 x 135 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 70 kg | 1 x 85 kg | 1 x 100 kg | 2 x 92,5 kg | 3 x 90 kg | 3 x 87,5 kg | 4 x 85 kg |

Marklyft (bälte från 130 kg)
9 x 50 kg | 6 x 80 kg | 3 x 110 kg | 3 x 130 kg

Marklyft (bälte från 130 kg)
1 x 130 kg

Militärpress
5 x 57,5 kg | 5 x 55 kg | 6 x 52,5 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: