Träningsjournal vecka 49, 2013

Som vanligt tränar jag tunga basövningar på måndagar och denna gång med mina nya tyngdlyftarskor, men tyvärr gick det inte som planerat. Lyftarskor gör utförande annorlunda och det var tillräckligt för att jag skulle riva upp den gamla knäskadan. Förhoppningsvis var det inte så allvarligt, och vila är kanske tillräckligt för att repa sig. Jag kommer att fortsätta på mitt gamla vis och istället lägga till extra träning för att få in tekniken med de nya skorna.

Träning i övrigt har gått framåt och jag är rätt nöjd med vad jag presterat över veckan. Ryggen börjar bli bättre och kanske är jag tillbaka i en relativt skadefri kropp nästa vecka.


Veckoschema v.49

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 85 min, kroppsvikt 72,5 kg

Knäböj (bälte över 130 kg)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 100 kg | 1 x 120 kg  | 5 x 135 kg | 5 x 1355 kg | 4 x 135 kg  | 5 x 132,5 kg | 5 x 132,5 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 65 kg | 1 x 80 kg | 2 x 92,5 kg | 4 x 90 kg | 4 x 87,5 kg | 4 x 85 kg | 5 x 82,5 kg

Marklyft (bälte från 120 kg)
9 x 50 kg | 6 x 80 kg | 3 x 100 kg | 1 x 130 kg | 3 x 147,5 kg | 6 x 130kg

Militärpress
3 x 57,5 kg | 4 x 55 kg | 5 x 52,5 kg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: