Träningsjournal vecka 46, 2013

Det går fortsatt bra. Det har blivit ökningar i både basövningar och kompletterande övningarna denna vecka. Det kändes skönt att få klara 5 x 145 kg i marklyft, även knäböjen gick bra på 4 x 142,5 kg. Bänkpressen går sakta framåt, med ska sägas att det går väldigt trögt. Jag känner att det börjar bli svårare att ta sig vidare nu, det har gått bra en längre tid och det brukar inte fortsätta så i evigheter, det har man fått lära sig.


Veckoschema v.46

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 80 min, kroppsvikt 72,5 kg

Knäböj (bälte över 130 kg)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 100 kg | 1 x 120 kg  | 4 x 142,5 kg | 3 x 140 kg | 3 x 137,5 kg  | 3 x 135 kg | 5 x 132,5 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 65 kg | 1 x 80 kg | 1 x 92,5 kg | 3 x 90 kg | 3 x 87,5 kg | 4 x 85 kg | 4 x 82,5 kg

Marklyft (bälte från 120 kg)
9 x 50 kg | 6 x 80 kg | 3 x 100 kg | 1 x 120 kg | 5 x 145 kg | 7 x 125 kg

Militärpress
3 x 57,5 kg | 5 x 55 kg | 5 x 52,5 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: