Träningsjournal vecka 43, 2013

Det blev ett riktigt långt och bra pass på måndagen, ökade i samtliga övningar (knäböj, bänkpress och marklyft), det kändes riktigt bra. Resten av veckan har också gått bra, passen har blivit längre för att hinna med allt jag vill, de ligger mellan 60-80 minuter. Det är i längsta laget, men jag kör hellre fyra längre pass än att behöva lägga till en femte dag. Som planerat har benen fått jobba hårdare på torsdagen då jag lagt till frontböj och hack squat utöver knäböj.


Veckoschema v.43

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 75 min, kroppsvikt 71,2 kg

Knäböj (bälte vid 127,5 kg)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 100 kg | 1 x 115 kg  | 5 x 127,5 kg | 5 x 127,5 kg | 5 x 127,5 kg  | 5 x 127,5 kg | 5 x 127,5 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 65 kg | 1 x 80 kg | 3 x 90 kg | 2 x 87,5 kg | 3 x 85 kg | 3 x 82,5 kg | 5 x 80 kg

Marklyft (bälte från 120 kg)
9 x 50 kg | 6 x 80 kg | 3 x 100 kg | 1 x 120 kg | 5 x 140 kg | 6 x 120 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: