Träningsjournal vecka 40, 2013

Denna vecka har varit som förra med tyngre träningen, lite ökning i vissa övningar och mindre i andra. Mitt tyngsta marklyft hittills på 137,5 kg men orkade bara 3 repetitioner. Kroppen har känts ganska hel och bra, träningen har satt sig på rätt plats. På torsdagen började jag med bänkpress före knäböj, känner att jag behöver lite mer energi i bänkpressen istället. Provade också utfall som jag haft långt uppehåll ifrån, men jäklar vilken träningsvärk jag fick i skinkorna.

Veckoschema v.40

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)

Måndag (basövningar), 70 min, kroppsvikt 69,2 kg

Knäböj (bälte vid 127,5 kg och uppåt)
8 x 50 kg | 4 x 80 kg | 2 x 100 kg | 1 x 115 kg  | 2 x 137,5 kg | 4 x 132,5 kg | 2 x 130 kg  | 4 x 127,5 kg | 3 x 125 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 70 kg | 2 x 87,5 kg | 3 x 85 kg | 3 x 82,5 kg | 5 x 80 kg | 4 x 77,5 kg

Marklyft (bälte vid 135 kg)
8 x 50 kg | 5 x 80 kg | 3 x 112,5 kg | 3 x 135 kg

Militärpress (bälte)
6 x 50 kg | 6 x 55 kg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: