Träningsjournal vecka 39, 2013

Tillbaka till tyngre träning denna vecka och det har gått riktigt bra. Måndagens tunga pass bestående av basövningar blev det något färre repetitioner men med ökade vikter i alla övningar. Marklyftet på 135 kg och 6 repetitioner är mitt tyngsta och bästa set hittills. Resten av veckan har sett ut som det brukar, inga större förändringar varken mot det bättre eller sämre, dock har dips gått bättre denna vecka, bra vikter och fler reps. Kroppsvikten har nu stått still kring 69 kg i en månad, måste försöka få igång en långsam ökning.

Veckoschema v.39

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)

Måndag (basövningar), 70 min, kroppsvikt 69,2 kg

Knäböj (bälte vid 120 kg och uppåt)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 115 kg | 3 x 135 kg | 3 x 132,5 kg | 3 x 130 kg  | 4 x 127,5 kg | 3 x 125 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 70 kg | 2 x 87,5 kg | 3 x 85 kg | 3 x 82,5 kg | 4 x 80 kg | 3 x 77,5 kg

Marklyft (bälte vid 135 kg)
8 x 50 kg | 5 x 80 kg | 3 x 112,5 kg | 6 x 135 kg

Militärpress (bälte)
5 x 50 kg | 5 x 55 kg | 6 x 50 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: