Träningsjournal vecka 38, 2013

Fortfarande något lugnare träning även om jag börjat smyga in lite tyngre vikter igen. Veckans träning har jag ändå fokuserat på ett något högre antal repetitioner. Jag har kört knäböj alla tre träningspass, jag har testat att ha stången i olika positioner på ryggen (high bar, low bar). Jag tycker bättre om att ha stången lite lägre, men vid högre position får en mer rakare hållning. Bänkpressen går fortfarande dåligt, styrkan vill inte komma tillbaka. Magen har börjat bli bättre men det har ändå varit dagar då det den krånglat. Nästa vecka hoppas jag att det blir tillbaka till hårdare träning.

Veckoschema v.38

Måndag – Knäböj, Marklyft, Chins, etc. (lättare och fler repetitioner)
Torsdag
 – Knäböj, Bänkpress, Dips, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag – Knäböj, Marklyft, Chins, etc. (lättare och fler repetitioner)

Onsdag (Knäböj, Bänkpress, Dips, etc.), 50 min, kroppsvikt 69,2 kg

Knäböj
10 x 50 kg | 10 x 80 kg | 10 x 90 kg | 10 x 100 kg | 6 x 110 kg | 10 x 100 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 70 kg |3 x 85 kg | 3 x 82,5 kg | 5 x 80 kg | 3 x 77,5 kg

Dips
8 x 10 kg | 8 x 20 kg | 5 x 30 kg

Cable Push Down
10 x 60 kg

Shruggs Skivstång
15 x 80 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: