Träningsjournal vecka 36, 2013

Det går fortsatt framåt. Jag har ökat i knäböj men sänkt repetitionerna i de högsta vikterna, jag slutar tidigare och behåller formen genom lyften. Bänkpressen har gått bättre denna vecka mot förra. Marklyften ökar jag sakta i vikt och det går enligt planerna. Resten av övningarna har också gått bra, men jag känner att jag har svårt att ta mig framåt bland dessa övningar. Istället för att öka vikt eller repetitioner har jag börjat slipa på formen och få mer striktare lyft.

Veckoschema v.36

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 75 min, kroppsvikt 69,2 kg

Knäböj (bälte vid 120 kg och uppåt)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 95 kg | 2 x 110 kg | 3 x 132,5 kg | 3 x 130 kg  | 4 x 127,5 kg | 5 x 125 kg | 5 x 122,5 kg | 5 x 120 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 60 kg | 2 x 70 kg | 4 x 85 kg | 5 x 82,5 kg | 5 x 80 kg | 5 x 77,5 kg | 5 x 75 kg

Marklyft (bälte vid 130 kg)
8 x 50 kg | 5 x 80 kg | 3 x 112,5 kg | 5 x 135 kg

Militärpress (bälte)
2 x 55 kg | 4 x 52,5 kg | 4 x 50 kg

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: