Träningsjournal vecka 35, 2013

Träningen denna vecka har både gått bra och dåligt. I knäböj ökar jag fortfarande, jag kör en omvända pyramid med tyngsta setet först och där är jag uppe i 130 kg med 5 repetitioner. I de sista repetitionerna vill dock knäna falla in, tror jag ska sänka vikterna och förbättra formen istället. Marklyft går bra, bänkpress går sämre. Chins och dips går också ganska bra, ökningarna kommer väldigt långsamt, men de kommer i alla fall.

Magen har inte varit i sin ordning och det stör dagsformen. Jag tror att det är kreatinet eller antibiotikan som ställer till problem, typiskt att det ska börja jävlas när det gått så bra.

Veckoschema v.35

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 70 min, kroppsvikt 69,3 kg

Knäböj (bälte vid 120 kg och uppåt)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 95 kg | 2 x 110 kg | 5 x 130 kg 5 x 127,5 kg | 5 x 125 kg | 5 x 122,5 kg | 5 x 120 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 60 kg | 2 x 72,5 kg | 2 x 85 kg | 3 x 82,5 kg | 4 x 80 kg | 5 x 77,5 kg | 5 x 75 kg | 5 x 72,5 kg

Marklyft (bälte vid 130 kg)
8 x 50 kg | 5 x 80 kg | 3 x 110 kg | 5 x 132,5 kg

Militärpress (bälte)
2 x 55 kg | 3 x 52,5 kg | 5 x 50 kg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: