Träningsjournal vecka 34, 2013

Veckans träning har gått riktigt bra och ökningar fortsätter, jag är verkligen glad att det fortfarande går framåt. Vänster axel och arm har börjat återhämta sig, värken i armbågarna likaså. Måndagens tunga pass med alla basövningar gick över förväntan, trodde inte jag skulle klara ökningen i knäböj denna vecka, men äntligen fick jag klara alla repetitioner i alla fem set från 127,5 kg och ner till 117,5 kg. Jag la även på 2,5 kg extra i bänkpressen och det gick nästa att klara alla repetitioner i alla fem set, men det är fortfarande något för tungt. I marklyftet fixade jag en sexa på 130 kg, detta är det tyngsta jag lyft någonsin. Ländryggen har gjort lite ont efter veckans träning men det har också varit tungt, jag får se om det vill gå över tills nästa vecka.

Resten av veckan gick också bra. Speciellt nöjd blev jag över knäböjen på torsdagens pass, där körde jag en pyramid från 80 kg till 110 kg utan bälte, jag ökade från 8 till 10 repetitioner i varje set förutom sista. Jag har också testat på en del andra kompletterande övningar, exempelvis ”Skull Crushers” och ”Preacher Curls”, det var länge jag körde dessa övningar, men omväxling förnöjer och ger en lite extra motivation. Så länge det fortsätter såhär kan jag inte klaga.

Veckoschema v.34

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler repetitioner)


Måndag (basövningar), 70 min, kroppsvikt 69 kg

Knäböj (bälte vid 117,5 kg och uppåt)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 95 kg | 2 x 110 kg | 5 x 127,5 kg | 5 x 125 kg | 5 x 122,5 kg | 5 x 120 kg | 5 x 117,5 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 60 kg | 2 x 72,5 kg | 4 x 85 kg | 4 x 82,5 kg | 5 x 80 kg | 5 x 77,5 kg | 5 x 75 kg

Marklyft (bälte vid 130 kg)
8 x 50 kg | 5 x 80 kg | 3 x 110 kg | 6 x 130 kg

Militärpress
5 x 52,5 kg | 4 x 50 kg | 3 x 50 kg

Ännu en vecka med ökning i alla övningar, hur länge kan jag hålla uppe detta streak.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: