Träningsjournal vecka 33, 2013

Semestern är över och jag är igång med jobb och vardagsrutiner. Höstens träning har fått en bra start och det känns som att jag börjar komma igång på riktigt. En liten ökning i knäböj, marklyft, bänkpress och militärpress är inte en dumt det, roligt när det går framåt. Jag äter bra och kreatinet har än så länge inte gjort någon större inverkan på magen. Tyvärr har jag fått problem med vänster axel och biceps, någon typ av sträckning eller överansträngning, jag hoppas det blir bättre till nästa vecka.

Veckoschema v.33

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Onsdag – Farmers Walk, Vända Däck, etc. (tyngre och färre repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, etc. (lättare och fler repetitioner)
Fredag– Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (kort träning i sommarstugan)


Måndag (basövningar), 70 min, kroppsvikt 67,9 kg

Knäböj (bälte vid vikter över 115 kg)
5 x 50 kg | 3 x 80 kg | 2 x 95 kg | 2 x 110 kg | 3 x 127,5 kg | 4 x 125 kg | 5 x 122,5 kg | 5 x 120 kg | 5 x 117,5 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 70 kg | 5 x 82,5 kg | 5 x 80 kg | 5 x 77,5 kg | 5 x 75 kg | 5 x 72,5 kg

Marklyft
5 x 50 kg | 5 x 80 kg | 3 x 110 kg | 6 x 127,5 kg

Militärpress
3 x 52,5 kg | 5 x 50 kg | 4 x 50 kg

Bra ökning i alla lyft.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: