Träningsjournal vecka 25, 2013

Denna vecka har jag ägnat tid åt att läsa på och bestämma mig för ett bra program att följa. Jag har försökt finna ett upplägg för att bygga upp styrkan som jag tappat. Jag har sneglat på ”Stronglift 5×5” och ”Starting Strength”. Stronglift 5×5 har jag följt tidigare med goda resultat, men slutade när jag ville ha mer variation. Under veckan har jag tränat efter ett modifierat program av ”Starting Strength”, men just nu vet jag inte om jag är sugen på det upplägget heller. Jag funderar på att gå tillbaka till mitt upplägg som jag hade före sommaren, men möjligen öka till tre pass knäböj i veckan. Egentligen ska man inte göra det så komplicerat utan bara köra på, det är lätt att gräva ner sig i olika upplägg som egentligen inte gör större skillnad.

Veckoschema v.25

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Chins. (tyngre och     färre repetitioner)
Onsdag
 – Frontböj, Militärpress, Frivänd. (tyngre och     färre repetitioner)
Fredag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, Dips. (tyngre och färre repetitioner)


Fredag (basövningar), 40 min, kroppsvikt 66,0 kg

Knäböj
5 x 35 kg | 3 x 55 kg | 2 x 75 kg | 5 x 97,5 kg | 5 x 97,5 kg | 5 x 97,5 kg

Bänkpress
5 x 35 kg | 3 x 50 kg | 2 x 65 kg | 5 x 75 kg | 5 x 75 kg | 5 x 75 kg

Marklyft
5 x 40 kg | 3 x 60 kg | 2 x 85 kg | 5 x 100 kg

Dips
5 x kv | 5 x 12,5 kg | 6 x 25 kg | 8 x 25 kg

Färre och strikta repetitioner, vikt ska ökas vid varje nytt träningstillfälle.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: