Träningsjournal vecka 22, 2013

Fortsatt förkyld, men har ändå gjort ett par pass. Jag har tappat rätt mycket de senaste två veckorna på grund av förkylningen, men också av minskat energiintag. Det känns tråkigt att det går så snabbt bakåt, men det återhämtar sig säkert till hösten. Fortsätter det såhär kommer det dock bli en lång och jobbig sommar.

Jag gjorde mitt första träningspass i sommarstugan på lördagen. Det blir mycket chins, pull-ups och dips, men det är roligt att träna ute. Det lär säkert bli några pass där under sommaren. Djupa knäböj och militärpress med stenar är något som passar bra där och ger omväxling. I och med att stenarna är svåra att greppa behöver de inte heller vara så hemskt tunga.

Veckoschema v.22

Måndag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, Militärpress  (lättare och fler repetitioner)
Tisdag
 – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler      repetitioner)
Torsdag – Knäböj, Bänkpress, Marklyft, Militärpress  (lättare och fler repetitioner)
Lördag – Chins, Pull-ups, Dips, Mage, etc. (lättare och fler      repetitioner)


Torsdag (basövningar), 55 min, kroppsvikt 68,0 kg

Knäböj
5 x 50 kg | 5 x 80 kg | 8 x 90 kg | 8 x 100 kg | 4 x 110 kg

Bänkpress
5 x 50 kg | 2 x 60 kg | 2 x 70 kg | 6 x 80 kg | 6 x 75 kg | 8 x 70 kg

Marklyft
8 x 50 kg | 8 x 80 kg | 8 x 90 kg | 8 x 100 kg

Frivänd och press
8 x 45 kg | 7 x 45 kg

Hantelshrugs
12 x 32,5 kg | 12 x 32,5 kg | 12 x 32,5 kg

Captains of Crush #1
1 x 1 | 1 x 1 | 1 x 1

Tappat en hel del i de flesta övningar :(

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: